Wydział Architektury i Budownictwa (AB)
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Starostwo Powiatowe w Turku
Wydział Architektury i Budownictwa
ul. Kaliska 59, 62 - 700 Turek
1. Pracownicy Wydziału:
Małgorzata Białek - Naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa pok. nr 221 Tel. +48 63 2223 260 |
|
Karina Kuśmierczak - Inspektor ds. budownictwa i rejestrów
pok. nr 220 Tel. +48 63 2223 265 |
Jolanta Pocztarek - Inspektor ds. budownictwa
pok. nr 215
Tel. +48 63 2223 270 |
Kinga Łaszcz - Referent ds. budownictwa
pok. nr 222
tel. +48 63 2223 228
|
|
Agnieszka Kaźmierska - Referent ds. budownictwa i rejestrów
pok. nr 224
Tel. +48 63 2223 264 lub 265 |
Magdalena Makowska - Młodszy referent ds. budownictwa
pok. nr 222
Tel. +48 63 2223 263 |
Edyta Dziatkiewicz - Referent ds. budownictwa pok. nr 222 Tel. +48 63 2223 261 |
Sebastian Jasnowski- Młodszy referent
pok. nr 215
Tel. +48 63 2223 269 |
Art. 30a [Informacja w Biuletynie Informacji Publicznej]
W przypadku zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a, 2b i 19a, organ administracji architektoniczno-budowlanej zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu w terminie 3 dni od dnia:
1) doręczenia zgłoszenia - informację o dokonaniu zgłoszenia, zawierającą imię i nazwisko albo nazwę inwestora oraz adres i opis projektowanego obiektu;
2) wniesienia sprzeciwu - informację o dacie jego wniesienia;
3) upływu terminu, o którym mowa w art. 30 ust. 5 - informację o braku wniesienia sprzeciwu.
Art. 29 [Zwolnienia od uzyskania pozwolenia]
1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
1a) wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane;
2b) wolno stojących parterowych budynków stacji transformatorowych i kontenerowych stacji transformatorowych o powierzchni zabudowy do 35 m2;
19a) sieci:
a) elektroenergetycznych obejmujących napięcie znamionowe nie wyższe niż 1 kV,
b) wodociągowych,
c) kanalizacyjnych,
d) cieplnych,
e) telekomunikacyjnych.
Art. 30 [Obowiązek zgłoszenia]
5. Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Organ administracji architektoniczno-budowlanej, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ administracji architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
(Dz.U. z 2017 r. poz. 1332 - stan prawny na dzień 2018-04-10, aktualny stan prawny mozna znaleśc na stronie http://www.dziennikustaw.gov.pl/)
3. Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa - kliknij
4. Zadania Wydziału:
Do podstawowych zadań Wydziału Architektury i Budownictwa (AB) należą:
1) czynności w zakresie administracji architektoniczno-budowlanej, w szczególności:
a) prowadzenie postępowań i rozstrzygania w sprawach z zakresu architektury i budownictwa w sprawach:
- pozwoleń na budowę, wykonywanie robót budowlanych i pozwoleń na rozbiórkę,
- pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu lub jego części,
- zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę,
- przeniesienia decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innego podmiotu,
- niezbędności wejścia na teren sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości, niezbędnego do wykonania prac przygotowawczych lub robót budowlanych,
- uchylenia lub stwierdzenia wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
- sprzeciwu w sprawie budowy lub rozbiórki oraz wykonania robót budowlanych i nakładanie obowiązku uzyskania pozwoleń na budowę lub rozbiórkę,
- określonych ustawą Prawo budowlane, dotyczących budowy lub przebudowy urządzeń budowlanych bądź podziemnych sieci uzbrojenia terenu oraz inwestycji mogących oddziaływać na środowisko na terenie powiatu,
b) przyjmowanie i analiza zgłoszeń o zamiarze budowy lub rozbiórki oraz wykonania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
c) sprawowanie nadzoru techniczno-budowlanego w zakresie zapewnienia warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach budowlanych,
d) udzielania zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych,
e) nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym,
f) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń potwierdzających spełnienie wymagań samodzielnego lokalu dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
g) uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami,
h) sporządzanie okresowych sprawozdań o wydanych pozwoleniach na realizację budynków,
i) prowadzenie rejestrów:
- wniosków o wydanie pozwoleń na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę,
- wniosków o wydanie pozwoleń na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę dotyczących terenów zamkniętych,
- dzienników budowy,
- wniosków o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej,
- wydanych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowwej,
- zgłoszeń, o których mowa w art. 30 Prawa budowlanego,
j) prowadzenia postępowań administracyjnych związanych z wydawaniem decyzji w odniesieniu do dróg powoatowych i gminnych dotyczących zezwolenia na realizację inwestycji drogowej,
2) czynności związane z opiniowaniem analiz i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
3) wykonanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.* informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Turecki z siedzibą przy ulicy Kaliskiej 59, 62 - 700 Turek;
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e mail:
lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Turku ul. Kaliska 59, 62 - 700 Turek;
3. Pani/Pana dane są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa:
- ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.)
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256)
- ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1716 z zm.)
Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce WYDZIAŁ ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora;
5. Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:
1) dostępu do swoich danych osobowych,
2) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
3) żądania usunięcia danych, gdy:
a) dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
b) dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
4) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
a) osoby te kwestionują prawidłowość danych,
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
c) Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub ochrony roszczeń;
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym;
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu;
9. Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
* rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1) (RODO)
Pobierz dane XML Tytuł nie wyświetlany dla informacji Drukuj informację Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Turku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-06-10 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Białek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-06-10 10:51:38 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Robert Wojdyła |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-06-10 10:51:40 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Robert Wojdyła |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-11-25 12:29:06 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1133 raz(y) |