Wydział Organizacyjny OR
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr 1 - brak tytułu
Starostwo Powiatowe w Turku
Wydział Organizacyjny
ul. Kaliska 59
62 - 700 Turek
Ewa Graczyk - Samodzielny referent
Punkt Obsługi Interesanta / Kancelaria urzędu
pok. nr 11
Tel. +48 63 2223 200 lub +48 63 2223 239
Tel. +48 63 2223 200 lub +48 63 2223 239
Maciej Konieczny - Referent
Punkt Obsługi Interesanta / Kancelaria urzędu
pok. nr 11
Tel. +48 63 2223 200 lub +48 63 2223 239
Tel. +48 63 2223 200 lub +48 63 2223 239
Witold Podleśny - Robotnik
pok. nr 15
Tel. +48 63 2223 216
Tel. +48 63 2223 216
Renata Lasota - Sprzątaczka
pok. nr 15
Tel. +48 63 2223 247
Tel. +48 63 2223 247
Bogumiła Janczak - Sprzątaczka
pok. nr 15
Tel. +48 63 2223 216
Tel. +48 63 2223 216
Ilona Smolińska - Sprzątaczka
pok. nr 15
Tel. +48 63 2223 216
Tel. +48 63 2223 216
Artur Bąbka - Robotnik
Wioletta Kosiciarz - Główny specjalista
Sekretariat
pok. nr 226
Tel. +48 63 2223 203 lub 205
Tel. +48 63 2223 203 lub 205
Zadania Wydziału:
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należą zadania:
- w zakresie obsługi pracy Starosty, w tym związane z:
- koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Starosty,
- prowadzeniem rejestrów: Zarządzeń Starosty, wydawanych upoważnień i pełnomocnictw, umów zawieranych przez Powiat, Starostę i Starostwo z wyłączeniem umów ze stosunku pracy, umów o organizację praktyk, wolontariat itp.,
- zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
- prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Starosty z Radą,
- prowadzeniem dokumentacji z kontroli zewnętrznych w szczególności protokołów kontroli, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
- prowadzeniem książki kontroli,
- prowadzeniem bieżącej i okolicznościowej korespondencji Starosty i Zarządu Powiatu,
- prowadzeniem kalendarium rocznic uroczystości związanych z życiem społeczno- gospodarczym i kulturalnym mieszkańców Powiatu,
- przygotowaniem spotkań z udziałem Starosty i Zarządu Powiatu,
- prowadzeniem sekretariatu Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu;
- w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa, w tym związane z:
- prowadzeniem kancelarii Starostwa - przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
- prowadzeniem rejestru przesyłek,
- współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek;
- w zakresie obsługi klientów Starostwa, w tym związane z:
- prowadzeniem punktu informacyjnego oraz informacji telefonicznej dla klientów Starostwa,
- prowadzeniem kontaktu z klientami poprzez pocztę elektroniczną,
- prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym - Biuletynem Informacji Publicznej w tym prowadzeniem dziennika zmian w treści informacji publicznych udostępnianych w Biuletynie oraz prób dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione,
- pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP,
- prowadzeniem rejestru ogłoszeń urzędowych i obwieszczeń oraz obsługa tablic ogłoszeniowych Starostwa;
- w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa, w tym związane z:
- opracowaniem projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i jego nowelizacji,
- opracowywaniem i opiniowaniem innych aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa jako organizacji,
- opiniowaniem zmian, mających wpływ na organizację i funkcjonowanie Starostwa,
- inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
- opracowaniem blankietów korespondencyjnych,
- przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów reprezentantów załogi,
- administrowanie Internetem,
- gospodarowaniem taborem samochodowym starostwa;
- w zakresie skarg i wniosków, w tym związane z:
- prowadzeniem rejestru skarg i wniosków,
- monitorowaniem terminowego rozpatrywania przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu skarg i wniosków,
- współpracą z Radą w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków,
- przygotowywaniem sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków;
- koordynowanie spraw w zakresie petycji, o których mowa w ustawie z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach;
- w zakresie oświadczeń o stanie majątkowym zwanymi oświadczeniami majątkowymi, o których mowa w ustawie o samorządzie powiatowym, w tym związane z:
- przyjmowaniem i ewidencjonowaniem oświadczeń majątkowych,
- wzywaniem do złożenia oświadczenia majątkowego,
- publikowaniem oświadczeń majątkowych w Biuletynie Informacji Publicznej,
- analizowaniem danych zawartych w oświadczeniach majątkowych,
- przygotowaniem dla Rady informacji o osobach, które nie złożyły oświadczenia lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach w oświadczeniach majątkowych i podjętych działaniach w związku z nieprawidłowościami,
- przekazywaniem oświadczeń majątkowych i prowadzeniem korespondencji z urzędami skarbowymi w tym zakresie;
- w zakresie administrowania budynkiem i pomieszczeniami Starostwa, w tym związane z:
- planowaniem i realizacją konserwacji, remontów bieżących pomieszczeń biurowych oraz urządzeń, znajdujących się wewnątrz budynku Starostwa łub związanych ze Starostwem,
- realizacją zadań i usług związanych z:
- utrzymaniem czystości, ochroną mienia, pielęgnacją zieleni,
- dostawą energii w tym wody i co, konserwacją urządzeń klimatyzacyjnych, elektrycznych,
- współpracą z zarządcami budynków w sprawach prowadzenia przeglądów technicznych,
- realizacją umów najmu, dzierżawy, użyczenia itp. dotyczących lokali Starostwa,
- prowadzeniem spraw związanych z właściwym oznakowaniem pomieszczeń Starostwa,
- obsługą transportową Starostwa w tym eksploatacją samochodów służbowych,
- zakupem i gospodarką środkami rzeczowymi, materiałami biurowymi, drukami
i formularzami, prasą oraz książkami, - prowadzeniem spraw z zakresu telefonii komórkowej i stacjonarnej,
- zamawianiem pieczęci oraz prowadzeniem ich ewidencji,
- prowadzeniem ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych,
- współpracą z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie zarządzania i administrowania nieruchomościami, stanowiącymi własność Powiatu;
- w zakresie wykonywania zadań związanych z organizacją wyborów do samorządu terytorialnego i przeprowadzaniem referendów lokalnych;
- w zakresie koordynowania zadań Starostwa w sprawach dotyczących kontroli zarządczej;
- w zakresie koordynowania spraw związanych z rozwojem instytucjonalnym Starostwa;
- w zakresie spraw związanych z obywatelską inicjatywą uchwałodawczą, w tym związane z:
- przygotowaniem projektu uchwały Rady w sprawie szczegółowych zasad wnoszenia inicjatyw obywatelskich, zasad tworzenia komitetów inicjatyw uchwałodawczych, zasad promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych, formalnych wymogów, jakim muszą odpowiadać składane projekty,
- prowadzeniem rejestru projektów uchwał zgłoszonych w ramach obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej;
- w zakresie informatyzacji Starostwa, w tym związane z:
- planowaniem i rozwojem informatycznym Starostwa,
- budowaniem i modernizacją serwisów internetowych,
- wdrażaniem nowych technologii i systemów informatycznych,
- tworzeniem aplikacji programowych w celu usprawnienia pracy wydziału/referatu i Starostwa,
- planowaniem zakupu sprzętu oraz oprogramowania teleinformatycznego,
- dokonywanie drobnych napraw i konserwacji sprzętu teleinformatycznego,
- planowaniem i nadzorem nad łącznością teleinformatyczną (telekomunikacyjną),
- realizacja zakupów sprzętu oraz oprogramowania teleinformatycznego;
- administrowanie systemem teleinformatycznym Starostwa, w tym w szczególności:
- nadzorowanie pracy systemu,
- zarządzanie kontami i uprawnieniami użytkowników,
- konfiguracja, instalowanie i aktualizacja oprogramowania,
- dbanie o bezpieczeństwo systemu i danych w systemach,
- nadzorowanie, wykrywanie i eliminowanie nieprawidłowości,
- asystowanie i współpraca z zewnętrznymi specjalistami przy pracach instalacyjnych, konfiguracyjnych i naprawczych,
- prowadzeniem ewidencji sprzętu informatycznego, zasobów informatycznych, oprogramowania, licencji, dokumentacji programowej,
- nadzorem sieci teleinformatycznych,
- tworzenie dokumentacji zmian wprowadzanych w systemie mających bezpośredni wpływ na jego funkcjonalność;
- w zakresie administracji i zarządzania bazami danych i aplikacjami, w tym związane z:
- administracją i konserwacją baz danych i aplikacji,
- inicjowaniem zmian w przepisach wewnętrznych w celu dostosowania do eksploatowanych aplikacji,
- inicjowaniem i nadzorem nad uruchomieniem nowych funkcjonalności we wdrożonych bazach danych i aplikacjach;
- w zakresie sprawozdawczości elektronicznej, w tym związane z:
- zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
- współpracą z Głównym Urzędem Statystycznym;
- w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, w tym związane z:
- przygotowywanie dokumentów związanych z organizowaniem pomocy,
- współpraca z wydziałem EDU w zakresie konkursu na prowadzenie punktów przez organizacje pozarządowe;
- przygotowanie porozumień związanych z nieodpłatną pomocą prawną;
- w zakresie obsługi pracy Rady, w tym:
- przygotowywanie oraz zbieranie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i jej komisji,
- wykonywanie administracyjnej obsługi sesji Rady i posiedzeń komisji Rady,
- prowadzenie rejestrów uchwał Rady, postanowień i wniosków jej komisji oraz przekazywanie ich Zarządowi,
- prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych,
- podawaniem do publicznej wiadomości poprzez niezwłoczną publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej powiatu, oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty treści interpelacji i zapytań kierowanych przez radnych do Starosty oraz udzielonych odpowiedzi,
- udzielanie radnym pomocy w wykonywaniu mandatu w zakresie ustalonym przez Radę,
- prowadzenie rejestru uchwał prawa miejscowego i porozumień zawartych przez Powiat,
- w przypadkach określonych przepisami, organizowanie opiniowania projektów uchwał Rady przez odpowiednie podmioty,
- czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy i związanych z wypłatą diet,
- prowadzenie rejestru kontroli przeprowadzanych przez Komisję Rewizyjną,
- wykonywanie czynności związanych z ogłaszaniem aktów normatywnych,
- przesyłanie uchwał Rady, według właściwości do Wojewody lub Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- opracowanie i nowelizacja Statutu Powiatu,
- rozpatrywanie petycji, złożonych do Rady,
- opracowaniem projektu uchwały Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia wotum zaufania dla zarządu z tytułu rozpatrzenia raportu o stanie powiatu,
- prowadzeniem rejestru pisemnych zgłoszeń mieszkańców zainteresowanych udziałem w debacie nad raportem o stanie powiatu,
- podawaniem do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej powiatu oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty na obszarze powiatu imiennych wykazów głosowań radnych,
- udostępnianiem w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej powiatu oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty transmisji oraz nagrań z urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk obrad rady powiatu,
- koordynowaniem spraw związanych z rozpatrywaniem przez radę powiatu skarg na działania zarządu powiatu i powiatowych jednostek organizacyjnych, wniosków oraz petycji składanych przez obywateli, w tym obsługą organizacyjną i protokolarną komisji skarg, wniosków i petycji;
- w zakresie obsługi pracy Zarządu, w tym związane z:
- obsługą organizacyjną i protokolarną posiedzeń Zarządu,
- koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu,
- prowadzeniem rejestrów uchwał Zarządu,
- zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu,
- prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Zarządu z Radą w zakresie:
- opiniowania projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Zarząd,
- przekazywania wniosków komisji Rady i interpelacji kierowanych do Zarządu i innych spraw związanych ze współpracą między Zarządem i Radą oraz nadzór nad udzielaniem odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu,
- opracowaniem sprawozdań z działalności Zarządu w tym z wykonania uchwał Rady,
- prowadzeniem bieżącej i okolicznościowej korespondencji Zarządu Powiatu.
Pobierz dane XML Tytuł nie wyświetlany dla informacji Drukuj informację Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Turku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-06-10 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Aleksandra Kocańska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-06-10 09:06:49 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Robert Wojdyła |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-06-10 09:06:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Robert Wojdyła |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-12-11 11:45:16 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 701 raz(y) |