Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: OR.2110.2.2022Drukuj informację Ogłoszenie numer: OR.2110.2.2022Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Specjalista ds. ochrony gruntów leśnych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Turku
Wymiar etatu: pełny
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Geodezji i Ochrony Środowiska
Data udostępnienia: 2022-03-25
Ogłoszono dnia: 2022-03-25
Termin składania dokumentów: 2022-04-05 15:30:00
Nr ogłoszenia: OR.2110.2.2022
Zlecający: Starosta Turecki
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie, obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelowi na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego winny posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie co najmniej średnie,
- co najmniej 3 letni staż pracy.
b. Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe o kierunku administracja, ochrona środowiska, rolnictwo, leśnictwo lub ukończone studia podyplomowe o ww. kierunkach;
- znajomość przepisów prawa przynajmniej w zakresie następujących aktów prawnych: (wg stanu prawnego obowiązującego w dniu rozmowy kwalifikacyjnej):
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
- ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach,
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. prawo łowieckie,
- ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. prawo wodne,
- ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Przygotowywanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej;
- Prowadzenie spraw związanych z łowiectwem będących we właściwości starosty, z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego;
- Współpraca z Polskim Związkiem Łowieckim, gminami, nadleśnictwem oraz izbą rolniczą, Powiatowym Lekarzem Weterynarii, Wielkopolską Izbą Rolniczą, Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i innymi instytucjami działającymi w otoczeniu rolnictwa
- Przygotowywanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów rasowych lub ich mieszańców;
- Przyznawanie środków pozyskanych z budżetu państwa na odnowienie lub przebudowę drzewostanu w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa;
- Przygotowywanie decyzji określających obowiązki ochronne właścicieli lasów oraz o wyrażeniu zgody na zmianę lasu na użytek rolny;
- Przygotowywanie decyzji o przyznaniu dotacji na pokrycie kosztów zalesienia;
- Przygotowywanie decyzji określających zadania z zakresu gospodarki leśnej dla lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha;
- Udzielanie zezwoleń na pozyskiwanie drewna, w przypadkach losowych, które mogą odbiegać od założeń ujętych w uproszczonym planie urządzania lasu lub decyzją określającą zadania w zakresie gospodarki leśnej;
- Przeprowadzanie kontroli realizacji zadań powierzonych nadleśniczemu;
- Przygotowywanie zaświadczeń leżących w kompetencji Starosty, związanych z gospodarką leśną;
- Prowadzenie spraw z zakresu nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych melioracyjnych, oraz spraw związanych z ustawą Prawo wodne;
- Wykonywanie zadań związanych z edukacją ekologiczna (konkursy), współuczestnictwo przy organizacji dożynek powiatowych i wojewódzkich.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- podstawa nawiązania stosunku pracy - umowa o pracę
- wymiar czasu pracy – pełny etat.
- praca w pomieszczeniu, przy stanowisku komputerowym, wymagająca analizy dokumentów.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
powyżej 6%
V. Wymagane dokumenty:
- wypełniony kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie – według wzoru – podpisany;
- życiorys zawodowy (CV) – podpisany;
- kserokopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie;
- kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności lub spełnienie dodatkowych wymagań:
- oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego) – podpisane;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – podpisane;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) - podpisane.
W toku procedury naboru w przypadku wątpliwości komisja może żądać od kandydata oryginałów dokumentów.
W przypadku zatrudnienia kandydat będzie obowiązany dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2022-04-05 15:30:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 05.04.2022 r. do godz. 15.30 pod adresem: Starostwo Powiatowe w Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek – Punkt Informacyjny, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze: specjalista ds. ochrony gruntów leśnych”
Przez termin składania dokumentów należy rozumieć termin ich wpływu do Starostwa Powiatowego w Turku.
c. Miejsce:
Starostwo Powiatowe w Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek – Punkt Informacyjny
VII. Informacje dodatkowe:
Nabór będzie przeprowadzony w dwóch etapach we wskazanych poniżej terminach:
- dnia 06.04.2022 r. – otwarcie i sprawdzenie warunków formalnych złożonej oferty, od godz. 15.00 – informacja o kandydatach zakwalifikowanych do II etapu naboru (udzielana telefonicznie – tel. 63 222 32 12);
- dnia 11.04.2022 r. – rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami zakwalifikowanymi do II etapu naboru. Kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie o godzinie rozpoczęcia rozmowy kwalifikacyjnej.
Aplikacje, które wpłyną po określonym wyżej terminie, a także nie spełniające wymogów, o których mowa w pkt 7, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.powiat.turek.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Turku przy ul. Kaliskiej 59.
Złożone oferty można odebrać w kadrach w terminie jednego miesiąca, po zakończonej procedurze naboru. Oferty niewykorzystane w naborze zostaną po tym czasie protokolarnie zniszczone.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Administratorem danych osobowych jest Starosta Turecki z siedzibą przy ulicy Kaliskiej 59, 62 - 700 Turek.
Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Robert Wojdyła z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat.turek.pl , telefonicznie: +48 63 2223 207 lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Turku ul. Kaliska 59, 62 - 700 Turek;
- Dane osobowe są przetwarzane w związku ze złożoną ofertą dotyczącą naboru na wolne stanowisko pracy,
- Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy,
- Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa,
- Dane osobowe będą przechowywane:
- do zakończenia procesu rekrutacji po czym zostaną zniszczone w przypadku nie przyjęcia kandydata do pracy albo,
- w przypadku zatrudnienia przez okres 10 lat [art. 51u ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217 t.j.)] po ustaniu zatrudnienia.
- Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych,
- Osoba przekazująca swoje dane ma prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- Podanie powyższych danych jest wymogiem ustawowym, brak lub podanie niepełnych danych może być podstawą do odrzucenia oferty,
- Starostwo Powiatowe w Turku nie przewiduje wykorzystania danych w celach innych niż w związku z naborem lub zatrudnieniem,
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu;