Ogłoszenie - szczegóły
Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Referent ds. ochrony przyrody i środowiska
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Turku
Wymiar etatu: pełny
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Geodezji i Ochrony Środowiska
Data udostępnienia: 2022-11-23
Ogłoszono dnia: 2022-11-23
Termin składania dokumentów: 2022-12-05 15:30:00
Nr ogłoszenia: OR.2110.13.2022
Zlecający: Starosta Turecki
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie, obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelowi na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego winny posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie co najmniej średnie,
- co najmniej 2 letni staż pracy.
b. Wymagania dodatkowe:
- wykształcenie wyższe o kierunku administracja, ochrona przyrody, ochrona środowiska lub ukończone studia podyplomowe o ww. kierunkach;
- znajomość przepisów prawa przynajmniej w zakresie następujących aktów prawnych: (wg stanu prawnego obowiązującego w dniu rozmowy kwalifikacyjnej):
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
- ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
- ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- ustawa z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym,
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z 3 sierpnia 2011 r. w sprawie gatunków zwierząt niebezpiecznych dla życia i zdrowia ludzi,
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Sprawowanie kontroli z zakresu przestrzegania i stosowania przepisów ochrony przyrody i środowiska;
- Przeprowadzanie kontroli i lustracji terenowych wynikających z zakresu obowiązków;
- Przygotowywanie decyzji - zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnością gminy i innych dla których kompetencje w tym zakresie leżą po stronie Starosty, przeprowadzanie oględzin w terenie w tym zakresie;
- Przygotowywanie decyzji o umorzeniu opłat za usunięcie drzew lub krzewów usuniętych na podstawie wydanych zezwoleń;
- Wymierzanie kar pieniężnych za zniszczenie terenów zieleni, drzew lub krzewów oraz za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia z terenu nieruchomości będących własnością podmiotów dla których, starosta jest organem właściwym w tym przedmiocie;
- Prowadzenie rejestru pozwoleń (decyzji) na usunięcie drzew, w których naliczono opłaty za usunięcie drzew z warunkowym umorzeniem w tym przygotowanie decyzji w przedmiocie umorzenia;
- Prowadzenie postępowań egzekucyjnych w administracji wynikających z zakresu obowiązków;
- Rejestracja zwierząt należących do gatunków, podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej, wydawanie zaświadczeń w tym przedmiocie;
- Dokonywanie zgłoszeń instalacji wykorzystujących pola elektromagnetyczne do systemu SI2PEM;
- Wydawanie kart wędkarskich;
- Wprowadzanie danych do systemu EKO portal wynikających z wydanych decyzji.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- podstawa nawiązania stosunku pracy - umowa o pracę
- wymiar czasu pracy – pełny etat.
- praca w pomieszczeniu, przy stanowisku komputerowym, wymagająca analizy dokumentów.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
powyżej 6%
V. Wymagane dokumenty:
- wypełniony kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie – według wzoru – podpisany;
- życiorys zawodowy (CV) – podpisany;
- kserokopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie;
- kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności lub spełnienie dodatkowych wymagań:
- oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego) – podpisane;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – podpisane;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) - podpisane.
W toku procedury naboru w przypadku wątpliwości komisja może żądać od kandydata oryginałów dokumentów.
W przypadku zatrudnienia kandydat będzie obowiązany dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2022-12-05 15:30:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 05.12.2022 r. do godz. 15.30 pod adresem: Starostwo Powiatowe w Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek – Punkt Informacyjny, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze: referent ds. ochrony przyrody i środowiska”
Przez termin składania dokumentów należy rozumieć termin ich wpływu do Starostwa Powiatowego w Turku.
c. Miejsce:
Starostwo Powiatowe w Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek – Punkt Informacyjny
VII. Informacje dodatkowe:
Nabór będzie przeprowadzony w dwóch etapach we wskazanych poniżej terminach:
- dnia 06.12.2022 r. – otwarcie i sprawdzenie warunków formalnych złożonej oferty, od godz. 15.00 – informacja o kandydatach zakwalifikowanych do II etapu naboru (udzielana telefonicznie – tel. 63 222 32 12);
- dnia 08.12.2022 r. – rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami zakwalifikowanymi do II etapu naboru. Kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie o godzinie rozpoczęcia rozmowy kwalifikacyjnej.
Aplikacje, które wpłyną po określonym wyżej terminie, a także nie spełniające wymogów, o których mowa w pkt 7, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.powiat.turek.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Turku przy ul. Kaliskiej 59.
Złożone oferty można odebrać w kadrach w terminie jednego miesiąca, po zakończonej procedurze naboru. Oferty niewykorzystane w naborze zostaną po tym czasie protokolarnie zniszczone.
VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:
Administratorem danych osobowych jest Starosta Turecki z siedzibą przy ulicy Kaliskiej 59, 62 - 700 Turek.
Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Robert Wojdyła z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@turek.starostwo.gov.pl, telefonicznie: +48 63 2223 207 lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Turku ul. Kaliska 59, 62 - 700 Turek;
- Dane osobowe są przetwarzane w związku ze złożoną ofertą dotyczącą naboru na wolne stanowisko pracy,
- Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy,
- Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa,
- Dane osobowe będą przechowywane:
- do zakończenia procesu rekrutacji po czym zostaną zniszczone w przypadku nie przyjęcia kandydata do pracy albo,
- w przypadku zatrudnienia przez okres 10 lat [art. 51u ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217 t.j.)] po ustaniu zatrudnienia.
- Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych,
- Osoba przekazująca swoje dane ma prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- Podanie powyższych danych jest wymogiem ustawowym, brak lub podanie niepełnych danych może być podstawą do odrzucenia oferty,
- Starostwo Powiatowe w Turku nie przewiduje wykorzystania danych w celach innych niż w związku z naborem lub zatrudnieniem,
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu;