Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego
Wydział: Wydział Geodezji i Ochrony Środowiska
Ogłoszono dnia: 2019-06-15 09:18:49
Termin załatwienia
W sprawie wydania wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków dokumenty sporządzane są niezwłocznie, natomiast odbiór dokumentów następuje po dokonaniu opłaty do kasy Starostwa. W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego termin załatwienia sprawy wynosi jeden miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych dwa miesiące.
Osoba kontaktowa
Irena Pawlak, Paulina Jasiak
Miejsce załatwienia
Wydział Geodezji
ul. Łąkowa 4A, pokój 6
Telefon kontaktowy
63 22 23 342, 63 22 23 339,
Adres e-mail
Miejsce odbioru
Wydział Geodezji
ul. Łąkowa 4A, pokój 6
Wymagane Dokumenty
1. Wypełniony formularz wniosku o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (Formularz EGIB)
2. W przypadku osoby nie będącej właścicielem lub władającym należy przedłożyć dokument potwierdzający interes prawny.
3. W przypadku działania przez pełnomocnika do wniosku należy załączyć pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej od jego złożenia.
Opłaty
Pobranie opłaty następuje w dniu wydania wykonanych dokumentów. Rozporządzenie Ministra Infrastuktury z dn. 19 lutego 2004r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne, oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz.U.Nr 37 poz 333).
Uwagi
Starosta udostępnia dane ewidencji gruntów i budynków zawierające dane podmiotów, o których mowa wart. 20 ust. 2 pkt 1, oraz wydaje wypisy z operatu ewidencyjnego, zawierające takie dane, na żądanie:
1) właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
2) organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
2a) operatorów sieci w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych(Dz.U.z 2017r. Poz.2062 oraz z 2018r. Poz. 1118);
3) innych podmiotów niż wymienione w pkt 1–2a, które mają interes prawny w tym zakresie.
Podstawa prawna
* Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021 r. poz. 1990, z późn. zm.)
* Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 1390)
* Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1322)
* Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, z późn. zm.)
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Turku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-06-15 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Roman Kubiak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-06-15 09:09:01 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Krzysztof Kopacki |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-06-15 09:18:49 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Kopacki |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2025-01-02 09:29:15 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 8705 raz(y) |