Wydział Komunikacji
Szczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Informacja ogłoszona dnia 2024-06-11 13:27:25 przez Robert Wojdyła
Akapit nr 1 - brak tytułu
Starostwo Powiatowe w Turku
Wydział Komunikacji
ul. Poduchowne 12
62 - 700 Turek
Godziny pracy:
poniedziałek od godziny 7.30 do godziny 17.00
poniedziałek od godziny 7.30 do godziny 17.00
wtorek - czwartek od godziny 7.30 do godziny 15.30
piątek 7.30 do godziny 14.00
Opłat komunikacyjnych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Turku
Starostwo Powiatowe Turek, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek
nr konta 68 1090 1229 0000 0001 4918 4765
UWAGA!
Opłaty skarbowe należy dokonywać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urządu Miejskiego w Turku
Opłaty skarbowe należy dokonywać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urządu Miejskiego w Turku
Urząd Miejski w Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek
nr konta 39 1090 1229 0000 0000 2201 3437
Naczelnik Wydziału Komunikacji - +48 63 2223 375
Kontrola pojazdów i transportu - +48 63 2223 368
Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami i nadzoru nad szkoleniami kierowców - +48 63 2223 367 lub 366 / 377
Wydawanie dowodów rejestracyjnych i wpisy HAK, GAZ, L. - +48 63 2223 370
Korespondencja, wykorzystanie dróg w sposób szczególny, przewozy regularne - +48 63 2223 380
Pracownicy Wydziału:
Agnieszka Kowalczyk- p.o. Naczelnik Wydziału
pok. nr 313 Tel. +48 63 2223 365 |
|
Sylwia Andrzejewska - Pomoc administracyjna
Tel. +48 63 2223 370
|
Bernadetta Banasiak - Pomoc administracyjna
Tel. +48 63 2223 374
|
|
|
Izabela Frątczak - Pomoc administracyjna
Tel. +48 63 2223 370
|
|
Piotr Graczyk - Pomoc administracyjna
Tel. +48 63 2223 367
|
|
Tomasz Kałużny - Pomoc administracyjna
Tel. +48 63 2223 373
|
Jolanta Kiwak - Pomoc administracyjna
Tel. +48 63 2223 233
|
|
Justyna Krawczyk - Referent
Tel. +48 63 2223 377
|
Milena Krótkiewicz - Inspektor
Tel. +48 63 2223 367
|
Lucyna Kusiak - Pomoc administracyjna
Tel. +48 63 2223 365
|
|
Joanna Pawlak - Pomoc administracyjna
Tel. +48 63 2223 376
|
Natalia Smak - Pomoc administracyjna
Tel. +48 63 2223 370
|
|
Kinga Woźniak - Referent
Tel. +48 63 2223 369
|
Zadania Wydziału:
Załatwianie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdem, zezwoleniami na zarobkowy przewóz osób oraz drogami powiatowymi.
Do podstawowych zadań wydziału należy:
Z zakresu ruchu drogowego:
- Prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów i tablic rejestracyjnych.
- Prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych z wyjątkiem przypadku wywozu pojazdu za granicę.
- Przyjmowanie pozwoleń czasowych i tymczasowych tablic rejestracyjnych po upływie terminu czasowej rejestracji.
- Wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu.
- Dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym.
- Wyrejestrowanie pojazdów w przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicą, zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą, udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu.
- Kierowanie pojazdów do dodatkowego badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska.
- Sprawdzanie znajomości topografii przez osoby kierujące taksówką osobową.
- Wydawanie świadectw kwalifikacji potwierdzających spełnienie dodatkowych wymagań osobom wymienionym w ustawie.
- Określanie miejsca egzaminu państwowego na prawo jazdy kategorii T.
- Przygotowywanie decyzji o kontrolnym sprawdzaniu kwalifikacji do kierowania pojazdem.
- Przygotowywanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem, w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia.
- Przyjmowanie od policji oraz jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego ( pozwolenia czasowego).
- Zwracanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie.
- Przyjmowanie od policji zatrzymanego prawa jazdy.
- 16. Przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora, sąd, przewodniczącego kolegium do spraw wykroczeń, właściwego przełożonego.
- Przygotowywanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy.
- Przygotowywanie decyzji o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyn , które spowodowały jego cofnięcie.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów o wymiarach lub masie większych od dopuszczalnych.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny.
- Wprowadzanie zakazu pędzenia zwierząt na drogach.
- Przyjmowanie zgłoszeń od właścicieli pojazdów samochodowych, ciągników rolniczych , motorowerów i przyczep nie zarejestrowanych w ciągu 30 dni od dnia ich nabycia w celu wprowadzenia do ewidencji.
- Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
- Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami (prawa jazdy oraz pozwolenia do kierowania tramwajami).
- Przyjmowanie od kierowców zawiadomień i dokonywanie wpisów w prawach jazdy o zmianie miejsca zamieszkania.
- Przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zgubieniu prawa jazdy i wydawanie wtórników prawa jazdy, przyjmowanie wtórników prawa jazdy w przypadku odnalezienia oryginału.
- Wprowadzanie obowiązku wyposażenia pojazdów zaprzęgowych w hamulec.
- Wydawanie kart pojazdów dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy i tam zarejestrowanych.
- Wydawanie upoważnień do przeprowadzania badań technicznych dla stacji kontroli pojazdów.
- Przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów.
- Wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych.
- Wydawanie zezwoleń dla jednostek prowadzących szkolenia dla osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami.
- Dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorów.
- Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad szkoleniem instruktorów.
- Wydawanie legitymacji potwierdzającej uprawnienia osób niepełnosprawnych do niestosowania się do niektórych znaków drogowych.
W zakresie dróg, kolei i prawa przewozowego:
- Koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej.
- Ograniczanie obowiązku przewozu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa bądź w wypadku klęski żywiołowej.
- Wyrażanie zgody i określanie warunków ograniczania obowiązków przewozu przez przewoźnika.
- Nakładanie na przewoźnika obowiązku zawarcia umowy o wykonanie zadania przewozowego, gdy jest niezbędne z uwagi na obronność lub bezpieczeństwo państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej.
- Określanie przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu poszczególnymi rodzajami środków transportu.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem przepisów porządkowych w zakresie koordynacji rozkładów jazdy.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na krajowy zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi nie będącymi taksówkami, w skali powiatu lub powiatu sąsiadującego z powiatem właściwym dla siedziby przedsiębiorcy.
- Uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie regularnych przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej powiaty lub województwa sąsiadujące.
- Przygotowywanie decyzji przenoszących uprawnienia wynikające z zezwolenia w razie:
- śmierci osoby fizycznej posiadającej zezwolenie i wstąpienia na jej miejsce spadkobiercy, w tym również osoby fizycznej będącej wspólnikiem spółki cywilnej, spółki jawnej lub spółki komandytowej.
- połączenia, podziału lub przekształcenia, zgodnie z odrębnymi przepisami, przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie.
- przejęcia w całości lub części działalności w zakresie krajowego zarobkowego przewozu osób przez innego przedsiębiorcę.
- Opiniowanie wniosków o likwidację linii kolejowej, na której zawieszono przewozy.
- Nieodpłatne przyjmowanie zbędnego mienia PKP.
- Opiniowanie projektu likwidacji linii kolejowych lub ich części.
- Współdziałanie z organami powołanymi do przeprowadzania poszukiwań i organizowanie akcji ratowniczej w razie zaginięcia lub innego wypadku statku powietrznego albo przymusowego lądowania statku poza lotniskiem, a także z organami powoływanymi do przeprowadzania badań okoliczności i przyczyn wypadków lotniczych oraz brania udziału w akcji zapobiegawczej na wezwanie organów ruchu lotniczego w razie zagrożenia statku powietrznego.
Inne zadania przewidziane przepisami prawa.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.* informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Turecki z siedzibą przy ulicy Kaliskiej 59, 62 - 700 Turek;
- Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Turku ul. Kaliska 59, 62 - 700 Turek;
- Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie: Prawa o Ruchu Drogowym i Kodeksu Postępowania Administracyjnego w celu obsługi i realizacji spraw oraz dopełnienia obowiązku określonego przepisami prawa. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym w związku z przepisami ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz i innych przepisów prawa stanowiących podstawę do realizacji zadań ustawowych;
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
- Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane przez okres wynikający z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe;
- żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane;
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem;
- żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych;
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych;
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub ochrony roszczeń;
- Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym;
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu;
- Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
* rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (RODO)
Internetowa rezerwacja wizyty w Wydziale Komunikacji: - kliknij
Serwis umozliwia zarezerwowanie wizyty dla nastepujacych rodzajów spraw:
1) rejestracja pojazdów
2) prawa jazdy.
Aktualny stan kolejki w Wydziale Komunikacji: - kliknij
Serwis umozliwia uzyskanie informacji o aktualnym stanie kolejki w Wydziale Komunikacji w zakresie:
1) rejestraci pojazdów, zgłoszenia sprzedaży, wtóników wyrejestrowania
2) odbioru, zwrotów zatrzymanych dowodów, wpisów hak, gaz, L
3) prawa jazdy
4) rejestracji Internetowej pojazdów
5) prawa jazdy - rezerwacja internetowa
Sprawdź czy Twoje prawo jazdy lub dowód rejestracyjny są już wydrukowane:
Zapraszamy do skorzystania z systemu Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w celu sprawdzenie daty wydrukowania Państwa dokumentu. Proszę o zwrócenie uwagi, iż wskazana data mówi o terminie wydruku przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych. Odbiór w Starostwie Powiatowym możliwy jest po dostarczeniu dokumentów przez PWPW (kilka dni po dacie wydruku).
Kliknij w odpowiedni obrazek poniżej:
Sprawdź historię pojazdu: - kliknij
Bezpłatny raport z Centralnej Ewidencji Pojazdów na stronie HistoriaPojazdu.gov.pl
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Turku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-06-10 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Agnieszka Kowalczyk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-06-10 14:27:49 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Robert Wojdyła |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-06-11 13:27:25 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Robert Wojdyła |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-11-25 12:30:39 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4120 raz(y) |